Un an de Homefresh: ce a fost, ce urmează și abonamentele SuperChef

Ștefan Szakal / 20 septembrie, 2018

A trecut deja un an de când am ieșit în lume. De la prima comandă de Enchilada a Alexandrei și până la cea mai bună săptămână de până acum care a fost chiar săptămâna trecută s-au întâmplat multe, foarte multe. Înainte de a vă povesti despre următorii pași pentru Homefresh, aș vrea să trec în revistă câteva dintre aceste realizări.

Primele rețete

Pe 8 septembrie 2017 am publicat primele trei rețete Homefresh. În scurt timp, am ajuns să avem patru rețete săptămânale, apoi șase rețete o dată la două săptămâni, ajungând din iunie 2018 la meniul de 9 rețete pe care îl știți azi. Am combinat mereu rețetele noi cu cele apreciate anterior, astfel încât am ajuns să avem o listă de peste 100 de rețete. N-a fost ușor, mai ales că ne-am dorit să păstrăm costul unui pachet în jur de 30 de lei (cu excepția rețetelor gourmet) și era important să nu scădem nici calitatea ingredientelor și nici mărimea porțiilor.

Am fost norocoși să avem clienți extraordinari chiar de la început: pe voi, cei care ați înțeles că suntem în formare și ne-ați susținut, ne-ați oferit feedback constant, ne-ați promovat la prieteni și cunoștințe. Fără sprijinul vostru, cu siguranță nu ajungeam să scriu acest articol. Azi, numărul vostru a crescut, dar sunteți la fel de extraordinari și de implicați. Iar faptul că marea majoritate a voastră (peste 86%) a optat să comande cel puțin de 2 ori până acum, ne spune că suntem pe drumul cel bun.

Un moment cheie în ultimul an a fost parteneriatul cu Prospero. Pe lângă faptul că ne-a ajutat să ușurăm procesul prin care pachetele ajung la voi, votul lor de încredere ne-a crescut vizibilitatea și credibilitatea.

Evoluția comenzilor în acest prim an a fost una spectaculoasă și ne-a depășit așteptările. Fără a intra în prea multe detalii, vă pot spune că în luna august 2018 am livrat mai multe pachete decât în primele 4 luni de existență (septembrie – decembrie 2017) și în fiecare lună din aprilie încoace am reușit să ne creștem numărul de comenzi cu cel puțin 20% lunar.

Planuri de viitor (și mici obstacole)

Dar nu a fost totul roz, sunt încă multe lucruri pe care vrem să le punem la punct. Vrem să îmbunătățim simțitor procesul de comandă online (conturi, plata online) și să lansăm o versiune mobilă a site-ului cât mai repede. Vrem să implementăm livrarea la toate companiile partenere în sacoșe de iută. Vrem să găsim opțiunea potrivită de ambalaje biodegradabile (nu doar reciclabile, cum sunt acum) – după multe, multe teste, încă nu am reușit să identificăm variantele corecte. Și vrem să diversificăm rețetele dincolo de opțiunile vegetariene și vegane, pentru a acoperi un spectru mai larg de cerințe dietetice.

Azi, echipa noastră de 5 persoane, chiar dacă este formată din cei mai dedicați 5 oameni cu care am avut onoarea să lucrez (cei care ne-au scris vreodată după 11 seara, știu bine la ce mă refer), și-a atins limitele. Suntem aproape să depășim volumul spațiului actual de producție, iar pe partea de logistică suntem departe de cazul ideal.

Și, în același timp, trebuie să găsim o modalitate să creștem la nivel național. Nu este o ambiție personală, ci un lucru absolut obligatoriu. În spatele experienței Homefresh, stau cifrele care devin sustenabile doar de la un volum în sus. Ne dorim să oferim în continuare ingrediente de o calitate superioară, să creștem diversitatea rețetelor oferite și să fim mereu prezenți atunci când aveți nevoie de noi, fără să transferăm aceste costuri către voi.

Cu alte cuvinte, am ajuns în acel punct critic în viața oricărui startup, plăcut și frustrant în același timp: nevoia de creștere accelerată pentru a face față. Iar pentru o creștere accelerată, e nevoie de capital.

A nu se înțelege greșit. Nu suntem nicidecum demoralizați, ba din contră! Este o perioadă frumoasă, energizantă și plină de oportunități. Ne hrănim din entuziasmul vostru, din feedbackul pozitiv pe care ni-l transmiteți (nu cred că știți cât de mult contează pentru noi). Și, să nu uităm, noi suntem ăia care am ales să aducem pe piață un produs despre care 3 din 5 persoane acum un an ne întrebau “adică cum, trebuie să gătesc eu acasă?!” E clar că ne plac provocările :).

Ne-am mobilizat și suntem pe baricade. Am început discuțiile cu potențiali investitori și lucrăm la a identifica și alte forme de finanțare, eforturi care suntem convinși că vor da roade pe termen mediu și lung.

Abonamentele aniversare SuperChef

Dar pe lângă toate aceste demersuri tradiționale, ne-am tot gândit și la cum am putea combina utilul cu stilul Homefresh, adică să fim productivi și creativi în același timp. Ne plac mult acele platforme de crowdfunding (Kickstarter, Indiegogo etc.), unde oricine poate susține o idee, un proiect în care crede, iar ca semn de mulțumire primesc anumite beneficii de la inițiatori.

Și așa am ajuns la ideea abonamentelor aniversare SuperChef. Le-am numit ‘abonamente’ fiindcă sunt mai ușor de explicat așa. Dar, în realitate, acestea reprezintă mult mai mult decât atât: sunt un vot imens de încredere în ceea ce facem și o cale de implicare directă în evoluția noastră, precum și un semn al recunoștinței noastre față de voi. Și da, sunt și o formă de finanțare pe termen scurt al eforturilor noastre de creștere.

Lista de beneficii am gândit-o să fie de real folos pentru toți cei care gătesc în mod constant cu Homefresh:

  • Discount de 40% la toate comenzile pe întreaga durată a abonamentului;
  • Acces periodic la rețete unice, care nu sunt în meniul curent;
  • Pachete personalizate pentru evenimentele voastre speciale (în limita posibilităților și vă rugăm doar să ne anunțați din timp să ne putem organiza ca atare);
  • Invitație la evenimentele noastre speciale, cum va fi deschiderea noului spațiu de producție, degustări, etc.

Abonamentele diferă doar ca durată, în rest au aceleași beneficii, iar prețurile lor sunt:

  • 500 lei pentru cel de 6 luni;
  • 1000 lei pentru cel de 1 an.

Oferta, fiind una aniversară, este valabilă doar până la finalul acestei luni. Dacă doriți să achiziționați unul din aceste abonamente sau dacă aveți orice fel de întrebări sau nelămuriri referitor la acestea, scrieți-mi direct la stefan@homefresh.ro.

###

Știu că a fost un articol cam lung, felicitări că ați ajuns până aici :). Chiar și așa, nu știu dacă am reușit să redau suficient de bine cum a fost acest prim an pentru noi. Am pornit la drum cu mult entuziasm, dar fără așteptări concrete. Știam doar că misiunea pe care ne-am asumat-o, reinventarea gătitului acasă, este una demnă de toate eforturile.

Mă bucur mult că nu ne-am înșelat. Când vedem cum clienții noștri redescoperă gătitul acasă cu același entuziasm cu care am făcut-o și noi, știm că a meritat.

Vă mulțumim că ne sunteți alături și… spor la gătit! 🙂

Înscrie-te să primești cele mai fresh noutăți, via e-mail: